Modré světlo v době covidové: Trpí náš zrak, pleť i spánkový rytmus

Už dávno neplatí, že lidé vstávají s východem sluncem a se západem uléhají. Dny se prodlužují a na náš denní rytmus působí ve velké míře přístroje s displeji, které se staly našimi nepostradatelnými pomocníky. Především v této době, kdy spousta z nás pracuje na dálku. Ačkoliv nám ve většině případů tyto přístroje život ulehčují, na druhou stranu nám také něco berou, a to spánek.

Výrobci těchto zařízení samozřejmě na naše zdraví myslí, proto v nastavení naleznete tlačítko, které umožňuje nastavit noční osvětlení. Bohužel někteří o této funkci ani neví, anebo na ni velmi často zapomínají. Každodenně se tak modrému světlu dobrovolně vystavujeme, aniž bychom tušili, co vše nám může způsobit. Vyřizování e-mailů na laptopu či večerní listování na sociálních sítích může za poruchy spánku. Jak je to možné? Vysvětlení je jednoduché – modré světlo předává našemu tělu falešné signály o tom, že den ještě neskončil, i přesto, že už dávno nadešel čas, kdybychom měli jít spát.

Jenže modrému světlu se jen těžko dokážeme vyhnout. Bohužel ani dnešní doba tomu příliš nenahrává – dospělí pracují na home office a vzhledem k distanční výuce ani školáci či studenti nejsou ušetřeni. Jenže i po práci nebo školní výuce pokračujeme, díváme se na televizi, hrajeme videohry, sjíždíme sociální sítě nebo komunikujeme s přáteli.

Dá se tedy říct, že jsme záření modrého světla vystaveni pořád, což neblaze působí také na naše oči. Ty nejsou schopny toxické záření filtrovat ani odrážet. Zmírnit dopady modrého světla na náš zrak můžeme nastavením nočního světla na našich zařízeních anebo pořízením speciálních brýlí, které zrak ochrání.

Odborníci také doporučují dodržovat pravidlo „20-20-20“. Znamená to tedy, že během pracovního dne bychom se každých 20 minut měli přinejmenším na 20 vteřin zadívat na něco, co je vzdáleno alespoň 20 stop (něco přes 6 metrů).

I kůže trpí

Modré světlo však negativně nepůsobí pouze na naše oči a denní rytmus, ale také na pleť. Ačkoliv nejsou poznatky o vlivu modrého světla na nejrozšířenější lidský orgán rozsáhlé, je prokázáno, že jeho přičiněním pokožka stárne rychleji. Naštěstí pro nás existuje dermokosmetika, která nás před vlivem tohoto záření dokáže ochránit.

Kosmetiku, která pomáhá chránit pleť před negativním působením modrého světla nabízí renomovaná francouzská značka Uriage. Řada Age Protect napomáhá proti stárnutí pleti, obsahuje aktivní látky užívané i v estetické medicíně a vytváří bariéru před modrým světlem.

Abychom však nebyli nespravedliví, modré světlo má i řadu pozitiv:

  • Modré světlo neútočí zákeřně. Ať už se díváme na televizi nebo pracujeme na počítači, vždy o modrém světle víme.
  • Bylo také prokázáno, že ozařováním po celé ploše kůže lze v lidském těle snížit krevní tlak.
  • S modrým světlem dokonce pracují i dermatologové, kteří působením modrého světla na pleť pomáhají svým pacientům v boji proti akné.

Tak či onak je důležité si uvědomit, že nám modré světlo spíše škodí, než že by našemu tělu prospívalo. Naučte se svůj volný čas trávit raději v přírodě a zkuste se od těchto zařízení odpoutat co nejvíce.

Inovace Uriage - ochrana proti modrému světlu. ŠKODLIVÉ UMĚLÉ SVĚTLO produkují LED a digitální obrazovky. Člověk stráví v průměru…

799
Kosmetika

Inovace Uriage - ochrana proti modrému světlu. ŠKODLIVÉ UMĚLÉ SVĚTLO produkují LED a digit…

749
Kosmetika

Komentovat článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*
*

Péče o tělo: Proč používat tělové krémy a peelingy?

Na obličej pravidelně nanášíme pleťový krém i peeling, avšak na tělo velmi často zapomínáme, přitom si zaslouží stejnou péči. Péče o pokožku našeho těla by se tedy měla stát nedílnou součástí naší rutiny.

Více...

Intimní hygiena: Jaké nejčastější chyby ženy dělají?

Na vlasy, obličej i tělo používáme nesčetné množství produktů, které nám s péčí o jednotlivé tělesné partie mají pomoci. Avšak intimní hygiena je téma, o kterém se jednoduše nemluví. Předpokládáme, že každá žena ví, jak se o svůj klín starat a jaké produkty používat, což je ovšem velký omyl.

Více...