5 mýtů o opalování. Tomuhle nevěřte

Ačkoliv zásady správného opalování většinou známe, stále mezi námi kolují mýty, kterým mnoho z nás věří a nechce od nich upustit. Dnes se tedy společně podíváme na 5 nejčastějších a vysvětlíme si, proč jim nevěřit.

Na obličej mi stačí make-up se SPF

Make-up obsahující SPF ochranu je sice skvělý pomocník, ale dostatečnou ochranu vám nezaručí – většina make-upů totiž obsahuje SPF pouze 15 nebo 20, a to na dostatečnou ochranu před působením slunečních paprsků nestačí. Tak, abyste zaručeně svou pleť ochránily před negativním dopadem slunce a jeho záření, a tak se vyhnuli tvorbě vrásek, vysušení a tvorbě pigmentových skvrn, aplikujte denní krém s SPF 50+. Teprve poté naneste makeup. Denní krém volte dle typu vaší pleti – lehká nebo vyživující textura. Zajistíte tak dostatečnou ochranu, pleť může dýchat a nijak ji nezatížíte. 

Mám tmavou pokožku, opalovací krém nepotřebuji

Každý z nás má v kůži určité množství kožního pigmentu melaninu, který chrání organismus proti UV záření. Se stoupajícím číslem fototypu odolnost kůže vůči slunečnímu záření stoupá. U lidí s tmavým fototypem býval dříve trend, že nepoužívali sluneční kosmetiku. To je ale omyl a je téměř nutností chránit všechny typy kůže. Sluneční paprsky mají sílu a jejich působení na kůži mohou nenávratně poškodit jakýkoliv typ, ať už jste světlý, pihovatý anebo tmavý typ.

Sluneční kosmetiku stačí aplikovat jen jednou

Natřeli jste se opalovacím přípravkem ráno a myslíte, že máte po zbytek dne vystaráno? Kdepak! Kvalitní opalovací přípravky, jako jsou například ty od značky Skinexpert® BY DR.MAX SOLAR nebo Uriage Bariésun, sice vaši kůži chrání několik hodin, určitě ne ale celý den. Nanášet bychom měli opalovací přípravky 30 minut před pobytem na slunci a opakovat nejpozději každé dvě hodiny. Zvláště potom opakovat po každém koupání, otírání ručníkem nebo při zvýšeném pocení, například při sportování. Klasické voděodolné přípravky vydrží 40minutový pobyt ve vodě. Poté už vaše kůže chráněná není nebo jen velmi málo.

Když je zataženo, sluneční kosmetiku používat nemusím

Dalším velmi častým mýtem je domněnka, že když je pod mrakem, není nutné sluneční přípravky používat. Opět velký omyl. 95 % UV záření je UVA a je během dne v konstantní intenzitě. Vyskytuje se po celý rok a prochází skrze mraky, sklo i kůži.

Spálená pokožka zmizí

Zarudnutí spálené pokožky sice zmizí, ale škody, které spálení způsobilo, bohužel ne. Protože UVA záření dokáže proniknout do hlubší vrstvy kůže, hraje významnější roli spíše v dlouhodobém než v akutním poškození kůže a může způsobit stárnutí kůže, alergie na slunce v podobě začervenání, svědění, lehké vyrážky, pigmentové skvrny a také poškození DNA buněk. 

Komentovat článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*
*

Jaký opalovací přípravek vybrat na dovolenou?

Přichází čas, kdy mnoho z nás odjíždí na letní dovolenou k moři. Jenže jaký přípravek na opalování zvolit, když je naše pokožka ještě sluníčkem nepolíbená, jaké SPF vybrat a podle čeho se rozhodovat, aby naše dovolená proběhla tak, jak má a my nemuseli řešit nepříjemné pocity, které může sluníčko přinést?

Více...

Jaký je rozdíl mezi suchou a dehydratovanou pletí? Obě potřebují speciální péči

Aby byla vaše pleť hydratovaná, svěží a zdravě vypadající, je potřeba znát její typ. Jedině tak můžete pleti dopřát přesně to, co potřebuje. Bohužel některé ženy se často mylně domnívají, že mají suchou pleť, což nemusí být tak úplně pravda. Rozdíl mezi suchou a dehydratovanou pletí je však zásadní a v tomto článku si ukážeme, jak daný typ pleti rozeznat a jak o něj pečovat.

Více...