Trendy

Jóga! Který druh je pro vás ideální?

Ačkoliv s jógou teprve začínám, rozhodla jsem se podniknout menší průzkum a prostřednictvím článků přiblížit vybrané druhy tohoto skvělého cvičení. Jóga se neustále vyvíjí a objevují se stále nové a nové formy. Tady je seznam těch nejznámějších!


HATHA JÓGA

Hatha jóga je mnohými považována za výchozí druh jógy. Tento klidný a ne příliš náročný typ jógy je vhodný i pro začátečníky.


VINYASA FLOW JÓGA

Cílem Vinyasa flow jógy je propojit jednitlivé pozice s dechem. Právě vinjáse, neboli spojení jedné dechové fáze s jednou konkrétní pozicí, je základním rysem Vinyasa flow jógy.


ASHTANGA JÓGA

Ashtanga jóga je vázána na cvičení v šesti předem stanovených sekvencí. Pozice se mění s každým nádechem a výdechem, tempo je tak o trochu vyšší než u jiných druhů jógy. V rámci Ashtanga jógy se praktikují náročnější pozice, které jsou vhodné pro ty, kteří mají s jógou zkušenosti.


BIKRAM JÓGA

V současné době velmi populární Bikram jóga se praktikuje v místnosti s teplotou 42 stupňů a vlhkostí vzduchu 40%. Bikram jóga obsahuje 26 pozic, které definoval její zakladatel B. Choudhury. Při tomto typu cvičení dochází k vyššímu spalování kalorií a tudíž může dojít i k redukci tělesné hmotnosti.


POWER JÓGA

Power jóga nemá narozdíl od většiny druhů jógy pevně stanovené pořadí pozic a lektor je tak může střídat dle vlastního uvážení. Power jóga je většinou poměrně dynamická a i v tomto případě tak dochází k rychlejšímu spalování kalorií.


HOT JÓGA

Hot jóga, která mám pozitivní vliv na lymfaický systém a kapacitu plic, se praktikuje ve vyhřátě místnosti s mírně nižší teplotou, ale vyšší vlhkostí než Bikram jóga. Všeobecně se však nedoporučuje lidem s vysokým tlakem a malým dětem.


KUNDALINI JÓGA

Cílem Kundalini jógy, která pochází z tantra jógy, je rozproudění energie ve spodní části páteře a jejího plynulého přesunu do vyšších částí zad. Cvičení zahrnuje dechové cvičení, asány, meditaci pomocí manter a zpívání.


GRAVID JÓGA

Jak už napovídá samotný název, Gravid jóga je speciální formou jógy pro těhotné ženy. Kromě koncentrace na dýchání, která je vhodná v rámci příprav na porod, pomáhá cvičení zpevnit oblast pánevního dna a zlepšit držení těla, které je s rostoucím bříškem náročnější.