Trendy

4 doplňky stravy, na které nedám dopustit

Pro někoho alternativní přístup, pro mě již absolutní základ každého dne. Tady je seznam doplňků stravy, na které nedám dopustit!


1. GOJI


Plody Goji nebo-li Kustovnice čínské jsou považovány za jeden z nejlépe stravitelných zdrojů vitamínů. Jsou bohaté na aminokyseliny a stopové minerály a ke všemu nechutnají špatně. Malou hrstku plodů Goji přidávám každé ráno spolu s ořechy do ovesné kaše nebo jogurtu. Jde o velmi snadný způsob, jak tělu dopřát potřebnou energii hned na startu dne!


2. LNĚNÉ SEMÍNKO

Nevybavím si snad jediný pokrm, do kterého bych v posledních měsících nepřisypala alespoň špetku lněného semínka. Kromě toho, že dodá jídlu křupavou tečku, obsahuje vlákninu, omega3 mastné kyseliny a další látky, které mají pozitivní vliv na lidský organismus a správnou funkci střev.


3. SPIRULINA

Sladkovodní řasu Spirulinu
konzumuji ve formě tablet, nejčastěji zhruba patnáct minut před jídlem. Má pozitivní vliv na funkci metabolismu i regeneraci svalů.


4. BYLINKOVÉ ČAJE

V posledních týdnech jsem se odhodlala k odvážnému kroku. Zkouším omezovat tolik milovanou kávu a postupně ji nahrazuji bylinnými čaji. Důvody byly dva – jednak na mě káva již dávno nepůsobí jako nakopávač (a naopak si po ní čas od času velmi dobře pospím), druhak mám dojem, že ani můj žaludek není nadšený z množství 4 šálků silné kávy denně a dává mi to najevo formou nepříjemných kolik. Namísto oblíbeného Americana tak popíjím heřmánkovýmátový čaj nebo meduňkový čaj. A můj žaludek je spokojený ;)