Krása & Styl

5 kroků pro krásné vlasy

14225719107_058aed2f46_o2


Dlouhodobě krásné vlasy mohou být jen ty, které jsou zároveň zdravé. Připravili jsme pro vás proto seznam pěti kroků, za které vám vaše kštice poděkuje.


ŠAMPON VS. KONDICIONÉR


Pokud toužíte po déle trvajícím objemu svých vlasů, dejte pozor, zda používáte šampon a kondicionér správným způsobem. Šampon naneste ke kořínkům vlasů, vmasírujte jej k pokožky hlavy a poté opláchněte. Není nutné jej aplikovat do celé délky vlasů. Balzám či kondicionér pak zapracujte od konečků maximálně do poloviny délky vlasů. Aplikace kondicionéru ke kořínkům není vhodná, vlasy se rychleji mastí a ztrácí tak i svůj objem.


VYHNĚTE SE HORKU


Horko má na vlasy negativní vliv a výrazně narušuje jejich strukturu. V případě, že svou kštici vysoušíte fénem nebo vlasy upravujete kulmou či žehličkou, nezapomeňte do nich před touto činností aplikovat kvalitní termoregulační přípravek – na trhu je jich spousta, ať už ve formě olejů nebo sprejů. Dobré je rovněž snížit teplotu vody při oplachování vlasů.


ČESEJTE SE DVAKRÁT DENNĚ


Pokud budete své vlasy pročesávat minimálně dvakrát denně – tedy ráno a večer, odvděčí se vám dlouhodobě nádherným vzhledem a leskem.


MYJTE HŘEBENY


Kromě starých vlasů mohou hřebeny obsahovat také množství bakterií, olejů a zbytků stylingových přípravků. Je proto dobré hřeben pravidelně (alespoň jednou měsíčně) čistit. Odstraňte ze zubů hřebenu všechny staré vlasy a důkladně jej umyjte v mýdlové vodě.


DEJTE ŠANCI ČAJŮM, BYLINKÁM, VITAMÍNŮM A MINERÁLŮM


Mysleli jste si, že jsou čaje a bylinky jen pro babky kořenářky? Pak byste měli některé z nich vyzkoušet na vlastní kůži – např. kopřivový čaj skvěle pročistí váš organismus. Pokud máte problém s vypadáváním vlasů, zaměřte se na dostatečný přísun Vitaminu B. Vitamin A obsažený v mrkvi, brokolici, zelí nebo třeba kukuřici pak napomáhá redukovat nadměrnou funkci mazových žláz. Dostatek Vitaminu E, který je obsažen v mléku, soje nebo třeba burských oříšcích dodá vašim vlasům lesk a hebkost. A co se týče minerálů – zdraví vlasů podpoří vápník, selen, hořčík a zinek.



Photo: Mateus Lunardi Dutra